Planering inför lovet!

Nu har jag fått svar från både Borås Djurpark och Kolmården! *happy*

Men Nordens Ark och Naestvedzoo har inte svarat riktigt än, funderar på att ringa då de kanske är lättare att få svar så.
Iallafall, jag ska till Kolmården den 6:e för då är de gratis inträde för alla besökare, då sparar jag 245 kr. 
Entrépriset på Boråsdjurpark är 135 kr, men det kommer jag också få slippa då de är så snälla och släpper in mig gratis!
Men dit kan jag inte åka på lovet, de har stängt för säsongen och öppnar inte förrän vecka 7, men då är det sportlov så det blir superbra!

Letar febrilt efter min laddare till batteriet till kameran hemma, den är bortsprungen och vill inte komma fram!
Måste hitta den, får lite panik! Kan inte fota med en kamera utan batterier...

Skannade in minst 20 sidor från två böcker idag, de var böckerna om de stora kattdjuren som jag lånade för ett tag sedan. Snart ska de lämnas in igen, men jag har inte hunnit plocka all användbar fakta ur de böckerna än, så nu har jag allt som en pdf på datorn. Så mycket miljövänligare än att skriva ut en massa sidor!

I övermorgon är det lov! <3


Mejlat!

Nu har jag mejlat alla djurparker och även en naturfotograf som har gett mig några användbara tips.
Jag håller också på att forska runt hur mycket resorna kommer att kosta, den dyraste kommer min skola att betala verkar det som! Supersnällt :)

En annan sak som jag måste få fixat är ett teleobjektiv på ca 300mm med bra ljusstyrka, typ 2,8. Det äger jag inte själv så det får jag leta upp, se om jag kan låna eller hyra någonstans. Det är nog svårt att komma nära tigrarna i deras inhängnader liksom. När det är matdags för tigrarna ska jag passa på att fota extra mycket för då blir det nog mer liv i bilderna och förhoppningsvis kan djurskötarna tipsa om något bra fotoställe som jag kan stå på då! :)

Nu är det inte lång kvar till jullov!!
Då när jag är ledig, ska jag passa på att åka iväg till Borås Djurpark och Nordens Ark, det verkar nämligen som att jag kan åka dit med buss och förhoppningsvis gäller mitt fritidskort dit. Det skulle vara superbra!

Har suttit och kollat igenom allt på denna sidan idag: http://www.tigertemplethailand.com/

Jag hade så hemskt gärna åkt dit nu under min tid med detta arbete, jag hade fått så otroligt fina bilder!

 Hur det än blir så är det ett av mina största mål i livet är att åka dit! Garanterat!




            
            
                                                            

RSS 2.0