Snart klar! ^_^

Igår satt jag hemma hela dagen (är ju "ledig" på tisdagar) och jobbade med min hemsida. Jag lade in copyright på alla mina bilder och laddade sedan in dem på hemsidan. Blir ingen toppenkvalité direkt och bilderna blir ganska små, men det får funka! På utställningen kommer jag visa upp dem stora och i fin kvalité så då får de visa upp sig ordentligt! :)

Jag jobbade sedan klart på texten som ska visas på hemsidan, hittade en superbra hemsida: http://www.webdesignskolan.com/html/grunder/html_text.htm. Där lärde de en hur man kodar texten till sin hemsida så att man kan ändra typsnitt, storlek, kursiv, fet osv. Helt superbra! För på själva hemsidan fanns det inga inställningar så man kunde ändra texten någonting vilket jag inte alls tyckte blev snyggt, så jag bestämde mig för att försöka ändra det på annat sätt och det fungerade, verkligen jättebra hemsida jag hittade! Kul också att man fått lära sig lite om kodningar och sådär, kan ju alltid vara användbart när man vill ändra på något och kanske göra fler hemsidor!
Men iallafall, när texten var klar lade jag in lite länkar som är jag tycker är bra, kommer lägga in fler senare när jag kollat igenom dem lite nogrannare och ser om de är användbara till min hemsida.

Idag då hade jag ett ½ minutersmöte med min handledare då han snabbt  fick kolla igenom min hemsida och då kom vi fram till att min text behövde kortas av lite. Så det har jag jobbat på idag.

En annan sak som jag fick fixat idag *happy* var en egen domän till hemsidan!!!
Jag hade ju planer på att ha "savethetigers.tk" men trodde inte att det fungerade när jag hade gjort en gratishemsida från ett företag. Men idag, bara för en liten stund sedan satt jag och testade detta och det fungerade!
Så istället för att jag heter www.nogg.se/savethetigers så heter jag nu www.savethetigers.tk , så mycket snyggare och lättare att komma ihåg!

Så nu har jag funderingar på om jag kanske skulle ta och göra mig en liten broschyr med bara en bild och länk till hemsidan, som ett vykort. Har nämnt detta tidigare har jag för mig, men lämnade den idén då jag inte fick någon bra domän, men nu har jag ju det! Är så glad!! =D

Jag ska testa att göra en liten vykortsbroschyr imorgon och se hur det blir, kan ju vara kul att ha på utställningen och sådär.. Får se!

Men ja, annars är väl hemsidan i stortsätt klar, lite ändring till på texten kanske och upp med lite fler länkar, sedan är den klar, kommer finslipa det sista imorgon!


// en glad Mickan



Hemsida

20/3

Fortsatte både igår och idag sökandet efter en "gör en gratis hemsida"... På fem stycken var " SavetheTigers" upptagna men fanns inte som någon hemsida när jag sökte?!  Tre stycken andra hade stängt av funktionen att göra egen hemsida för ett tag då de inte ville överbelastas och en sida vägrade låta mig göra en hemsida för jag befann mig i "wrong location" gaaaaaah...

Inte speciellt kul.. Men tillslut hittade jag en sida, en sida som hade "SavetheTigers" ledigt! Och detta var http://www.nogg.se. Så där blev jag medlem, det var ju inte den bästa sidan att göra en hemsida ifrån, hade sådana förhoppningar på http://members.webs.com/Signup/  då de hade blivit så snyggt och bra. De hade en design till hemsidan med hur många olika mönster och saker som helst  och där fanns även tiger! Det var iof tecknat.. Vet inte hur det hade blivit, men namnet hade blivit snyggare www.savethetigers.webs.com istället för http://www.nogg.se/savethetigers men men.. Bättre än inget. Så nu ska jag bara jobba på med hemsidan och se om jag kan få till något snyggt!

// Mickan




Sjukt sjuk...

 Nu har jag varit sjuk i fyra dagar - en hemsk förskylning. Har hosta så det river hårt i halsen och smakar blod, så jag har sjukt ont i halsen, kan knappt svälja eller prata. Nyser emellanåt också vilket gör SÅ ont i halsen så det börjar rinna i ögonen... Näsan är  helt igen täppt så där får man inte in något syre och jag har ingen matlust för jag känner ingen smak  och det gör bara ont i halsen när jag sväljer...
Trots detta sitter jag just nu och kämpar med mitt projekt med att redigera bilder och leta upp sidor där man kan göra gratis hemsidor, för nästa vecka ska det vara helt klart. Fick ett bra tips från Andy om "Wordpress.com" där har jag nu suttit och bråkat i säkert en timma minst.

Jag skriver in mina uppgifter och det användarnamn jag vill ha " SavetheTigers". När jag sedan ska gå vidare kommer det upp att det användarnamnet är upptaget. Då sökte jag på wordpress efter namnet men då kommer det fram 0 sökresultat!
Jag fattar inte!!

Så nu vet jag inte rikigt hur jag ska göra, vill gärna göra en hemsida från deras sida och jag vill ha det namnet vilket borde funka då det inte dyker upp någon användare med det namnet...*suck*

Jag får väl se om jag kan skicka ett mail och fråga, om det inte kan hjälpa mig får jag väl helt enkelt komma på ett nytt namn. Men kul att göra det nu när jag är nöjd med det jag har och ska vara klar om ca 1 vecka!! *panik*


Sitta fint

// Mickan

Vad som händer nu!

Jag har så fort jag haft tid, suttit ner och kollat igenom mina bilder noga för att välja ut de bästa till utställningen och hemsidan. På tal om hemsida så hade jag handledarmöte igår och då kom vi fram till att jag ska försöka hitta en bra " göra egen hemsida gratis" någonstans på internet. För om två veckor ska projektet vara klart och jag har inte i tanken att göra värsta avancerade hemsidan utan något enkelt och snyggt!

Sedan har jag fastnat ganska rejält på text till bilderna. Det måste (tycker jag) vara en riktigt bra text så att man får åskådarna att tänka efter och känna lite medkänsla om man kan säga så... Men det ska jag jobba med i helgen!




// Mickan

RSS 2.0