VÄLKOMMEN TILL MIN TIGERBLOGG!

Här kommer jag från och med nu blogga allt om mitt projektarbete som du säkert redan listat ut - handlar om tigrar.
Under projektarbetets gång kommer jag noga skriva ner allt som har med projektet att göra, här på denna blogg.
  • Tankar
  • Idéer
  • Funderingar
  • Planering
  • Händelser
  • Utvärdering

Under min projekttid kommer jag åka ut till olika djurparker runt om i Sverige, kanske till och med utomlands, och fotografera tigrar, intervjua tigerskötare och studera tigerns betéende.
Jag ska också samla ihop fakta från böcker, internet, dokumentärer och tigerskötare mm. som jag sedan kommer använda till en hemsida och broschyr som jag ska göra, där jag berättar om tigrarnas livssituation i världen. Jag kommer lägga ner stor vikt på att få fram att vi måste göra något nu för att rädda tigrarna. De är starkt utrotade då det endast finns ca 3500 vilda tigrar kvar i hela världen och enligt nya beräkningar av WWF kan tigrarnas framtid komma att avgöras de närmsta åren.

Jag tycker detta är förfärligt, så därför ska jag göra så gott jag kan för att hjälpa till att rädda tigrarna från utrotning!
Detta kommer jag göra genom att informera så många som möjligt om deras kraftiga utrotning, och på min hemsida kommer det finnas en paypal där besökare kan skänka en slant som sedan skickas till WWF.

Där har du lite fakta på vad som kommer ske under mitt arbete om att rädda tigrarna!

/ Mikaela

Kommentarer
Postat av: Andy

Fin blogg!Kul att du är igång.../andy

2008-11-06 @ 13:39:53
URL: http://andyhultberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0